Keywords: sexism


The article examines the gender policy of the state in the Russian Federation during the 25 years since the IV UN World Conference on Women (Beijing, 1995). It is noted that ini-tially the conference and the Declaration and Platform for Action adopted at it had a significant impact on the […]

Voronina O. A. Post-Beijing: Russian gender policy in the ...


A woman’s image in the car advertisements of the last two years has been analyzed in the paper. This segment was chosen because the car advertising is very illustrative of the social roles and gender stereotypes. Driving is presented as a man’s intrinsic matter though statistics of traffic police disclaims […]

Medvedeva E. I. A woman’s image in the car ...


Анализируется образ женщины в рекламе автомобилей последних двух лет. Вы-бор данного сегмента обусловлен тем, что в этой рекламе ярко иллюстрируются социальные роли, гендерные клише. Вождение транслируется как присущее мужчине дело, хотя статистика ГИБДД опровергает справедливость таких установок. Для того чтобы проследить, как изменились коды в отношении роли женщины в обществе […]

Медведева Е. И. Гендерные стереотипы и неомифологизмы в рекламе ...



The article concentrates on the English language being a gendered one. Special attention is drawn to different components of its lexico-grammatical structure testifying of the English language and culture being anthropo — as well as androcentric. The author ponders on the success of the gender language reforms being carried out […]

Grigoryan A. A. On English being a gendered language pp.81-86


Статья посвящена вопросу о гендерной маркированности английского языка. Анализу подвергаются компоненты лексико-грамматической системы языка, свидетельствующие не просто об антропо- , но и андроцентричности английской лингвокультуры. Автор размышляет об успешности проводимого в различных странах языкового реформирования. Читать в формате PDF>>

Григорян А. А. К вопросу о гендерной маркированности английского ...