This article discusses the features of self-presentational behavior of Russian women in the senior age (above 56 years). The problem of women's ageing is considered through the prism of the author's view on subjective self-determination of middle-aged women. The results of gender and age specifics of the self-presentation tactics are […]
Article Tag: гендерные особенности
The article represents the gender analysis of Russian luxury market during World War I and February Revolution. The article contains analysis of social experience of upper-class society members, their daily pursuits and activities in emergency conditions. The major conclusions are as follows. Luxury consumption by upper-class womenfolk increased. One can […]
Ageeva E. A. The peculiarities of women’s consumer activity on ...
Students body of the country is obviously its important social and profes-sional potential. That’s why a study of university environment is relevant. One of the important parts of this environment is a graduate school. The most influential Russian universities aspire to preserve their position in the higher education market, correspond […]
I. L. Sizova, N. V. Kladova, T. M. Khusiainov. Postgraduate ...
Students body of the country is obviously its important social and profes-sional potential. That’s why a study of university environment is relevant. One of the important parts of this environment is a graduate school. The most influential Russian universities aspire to preserve their position in the higher education market, correspond […]
I. L. Sizova, N. V. Kladova, T. M. Khusiainov. Postgraduate ...
Авторы анализируют поствузовские стратегии выпускников крупно-го регионального вуза, среди которых особенно важным является выбор будущего места работы, желание продолжить обучение или вообще не работать. В качестве объекта исследования для анкетного опроса были выбраны студенты выпускных курсов девяти факультетов и институтов Нижегородского государственного университета им. Н. И. Лобачевского. Было выявлено, что […]
И. Л. Сизова, Н. В. Кладова, Т. М. Хусяинов ПОСТВУЗОВСКИЕ ...
Проводится анализ особенностей российского рынка роскоши в период Первой мировой войны и Февральской революции. Научная новизна работы состоит в оценке социального опыта представительниц высших слоев общества, в изучении их повседневности и поведения в чрезвычайных условиях. Исследование выполнено на основе широкого круга источников, среди которых особенно важное значение имели мемуары и […]