Keywords: female audience


In the article the Soviet female press of the period 1945—1991 is investigated. Its thematic and typological peculiarities and ways to influence the auditory are studied. Chang￾es of periodicals, reasons for their modification are analyzed. The author draws conclusions about the role and significance of women’s magazines in information-communicative process.read […]

Smeyukha V.V. Women’s magazines in USSR in 1945—1991: typology, ...


The author examines the process of use of foreign words in women’s magazines. Activation of functioning of foreign vocabulary in Russian language system was designated in the end of the XX — the beginning of XXI centuries. Mass media popularize foreign vocab￾ulary and enter it in the mass use. Women’s […]

Smeyukha V. V. The use of foreign vocabulary in women’s ...


Исследуется советская женская пресса периода 1945—1991 гг. Выявляются тематические и типологические особенности и принципы воздействия на аудиторию. Анализируются изменения изданий, причины их модификации, делаются выводы о роли, значении женских журналов в информационно-коммуникативном процессе. СМЕЮХА Виктория Вячеславовна кандидат филологических наук, старший преподаватель кафедры средств массовых коммуникаций, Южный федеральный университет. Smeyukha V. […]

Смеюха В. В. Женские журналы СССР в 1945—1991 гг.: типология, ...



Автор рассматривает процесс использования иноязычных слов в женских журналах. Активизация функционирования иноязычной лексики в российской языковой системе обозначилась в конце XX — начале XXI в., средства массовой информации популяризируют иноязычную лексику и вводят ее в массовое использование. Женские журналы являются массовым типом периодики, что позволяет им оказывать широкое воздействие на […]

Смеюха В. В. Использование иноязычной лексики в женских журналах: функции ...