Keywords: emotional impact


DOI: 10.21064/WinRS.2019.2.6 The article is devoted to the analysis of various means of manipulating in commercials via non-verbal behavior from the gender angle. Comparative analysis of different forms of femi¬nine non-verbal behavior and female distinctive images in advertisements is delivered. Communicative and manipulative tactics aimed at perlocutionary effect are discussed. […]

Kartashkova F. I., Savina N. A. Specificity of ...


DOI: 10.21064/WinRS.2019.2.6 Статья посвящена исследованию манипулятивных приемов невербального поведения человека в видеорекламе в гендерном аспекте. Приведен сопоставительный анализ различных форм невербального поведения российской и американской женщин, их характерных образов и коммуникативных тактик, использованных в видеорядах и направленных на достижение перлокутивного эффекта. Выявлены манипулятивные тактики, создающие позитивный эмоциональный настрой и эмоционально […]

Карташкова Ф. И., Савина Н. А. Специфика невербального ...