Юдина А. А. Социологический анализ женского малого предпринимательства (На примере малого женского предпринимательства города Гатчина), стр. 67-71


Приводится обоснование целесообразности рассмотрения малого женского предпринимательства в свете концепций маргинальности. Анализируются специфические проблемы и трудности, с которыми сталкиваются малые предприниматели сферы потребительского комплекса Гатчины в гендерном разрезе.

ЮДИНА Анна Александровна — магистрантка социологии труда и предпринимательства, Санкт-Петербургский государственный университет сервиса и экономики

Yudina A. A. Sociological analysis of women’s small entrepreneurship

(On the example of women’s small entrepreneurship on Gatchina)

This article provides a sociological analysis of women’s small entrepreneurship.

The basis of expediency of small women's entrepreneurship consideration in the light of the concepts of marginality is given. Specific problems and constraints faced by small enterprises of the sphere of the consumer complex of Gatchina in the gender context are analyzed.

Key words: small business, marginality, the structure of relations, forced entrepreneurs, business settings, deformation of labour behavior.

Читать в формате PDF>>